W jakim celu wykonuje się analizy rynku?

Praktyczną wartość badań i analiz rynku najlepiej zrozumieć, przyglądając się typowym celem, jakie przyświecają klientom, którzy decydują się na skorzystanie z usług analityka. Takich celów jest oczywiście bardzo dużo. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się dokładniej tym najpopularniejszym.

Jak wiadomo, analiza analizie nierówna. To, co będzie wchodzić w jej skład, w dużej mierze zależy od tego, jaki cel został wyznaczony dla całego badania. Te cele to nic innego niż biznesowe przedsięwzięcia, jakie interesują zleceniodawcę. Oto najważniejsze z nich.

Cele ze względu na rynek i produkt

Tutaj możemy wyróżnić przede wszystkim analizy wykonane w celu wprowadzenia produktu na zupełnie nowy rynek, a także wprowadzenia nowego produktu na rynek, na którym obecnie działa zleceniodawca analizy.

Tego typu analizy często w dużej mierze dotyczą analizy i segmentacji potencjalnych grup odbiorców, a także potencjalnych barier i szans rynkowych, które mogą uniemożliwić lub, wręcz przeciwnie, znacznie zwiększyć szanse na osiągnięcie rynkowego sukcesu. Różne wariacje tych analiz należą do najczęstszych rodzajów analiz i zwykle posiadają bardzo konkretny deadline, gdyż dotyczą konkretnych, rozłożonych w czasie przedsięwzięć biznesowych.

Rozwijanie sprzedaży jako cel analizy

Analiza są też często wykonywane dla bardziej ogólnych i mniej zdeterminowanych czasowo celów, takich jak rozwijanie sprzedaży. Tutaj także często analizuje się grupy odbiorców, ale ważne jest także poszukiwanie nowych odbiorców i rynków zbytu a także kanałów komunikacji. Analitycy często dokonają wysiłku w celu znalezienia danych na temat osób, organizacji, do których firma może się zwrócić w celu nawiązania nowych, biznesowych relacji.

Duediligence jako cel analizy rynku

W przypadku tworzenia nowych bytów finansowych, przejęć etc, duediligence ma ogromne znaczenie w minimalizowaniu ryzyka i upewnieniu się, że nie ma barier prawnych/ekonomicznych, które sprawiają, że dany ruch nie jest dobrym pomysłem. Metody analizy zależy tutaj od konkretnego przypadku.

Pozyskiwanie finansowania – analiza rynku jako wymóg formalny

Analizy rynku są także często wykonywane jako formalny wymóg procesu pozyskiwania finansowania, zarówno od instytucji publicznych, jak i prywatnych (np. kapitał VC). Tutaj typowymi elementami analizy są analiza konkurencji, analiza i segmentacja grup odbiorców, a także, a nawet przede wszystkim, prognozowanie wzrostu i możliwych sukcesów na danych rynek i przy danych założeniach.

Co sądzisz o tych celów? Czy któreś z nich są podobne do tych ważnych dla twojego biznesu. Bez względu na to, czy są one na tej liście, czy nie, warto zwrócić się do firmy zajmującej się badaniami i analizą rynku, by wspólnie ustalić swoje własny, unikatowe podejście do badań. A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o biznesowych potrzebach, na jakie odpowiadają badania rynku, zachęcamy do lektury tego artykułu.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe