Wymagający klienci w hotelu – jak zaspokoić ich wymagania?

Wymagający klienci to prawdziwe wyzwanie dla każdego hotelu. Jest to grupa gości, która zawsze kosztuje pracowników dużo pracy i wysiłku w organizację ich pobytu. Czy istnieje skuteczny sposób na spełnienia ich oczekiwań? Czy jest szansa, by wymagający klienci byli zadowoleni z pobytu w hotelu?

Wysoki standard pokojów

Wymagający klienci oczekują zwykle od hoteli większego poziomu luksusu. Aby sprostać ich oczekiwaniom, w pierwszej kolejności należy zapewnić im jak najlepsze warunki w pokoju. Powinien on być wygodny i przytulny, mieć ciekawy wystrój i funkcjonalne meble. Warto też dołożyć starań, by pokój miał miłą atmosferę, był wyposażony w telewizor i zapewniał stały dostęp do Internetu. Przez wymagających klientów bardzo dobrze jest postrzegane to, gdy mają prawo wyboru, jakiego typu pokój zajmą (np. standard, studio, czy apartament). Takim posunięciem można dać klientom do zrozumienia, że hotel szanuje ich preferencje i jest w stanie sprostać wszelkim wymaganiom.

Przez żołądek do serca

Kluczem do zadowolenia wymagających klientów jest także zaoferowanie im jakościowych posiłków, dlatego tak ważne jest, by zadbać o usługi gastronomiczne. Restauracja hotelowa powinna mieć urozmaicone menu, tak by każdy klient miał prawo wyboru i mógł dobrać posiłki zgodnie ze swoimi upodobaniami. Można też pomyśleć o wprowadzeniu ułożenia indywidualnego jadłospisu, w szczególności, jeśli klienci posiadają alergię lub jakąkolwiek nietolerancję pokarmową.

Strefa Wellnes&SPA

W hotelu nie powinno zabraknąć także strefy Wellnes&SPA, które uatrakcyjni wymagającym gościom pobyt i zapewni im chwilę relaksu. Przykładem takiego obiektu jest hotel Zakopane SPA, który do dyspozycji gości oddaje jacuzzi, saunę suchą oraz saunę infra, natryski i beczkę do schładzania. Do dyspozycji gości są także dwie groty solne oraz dwa gabinety zabiegów SPA. Tak wyposażony hotel, jak ten pozwala wypocząć i oderwać się od rzeczywistości, a tym samym spełnić wymagania nawet tej trudniejszej grupie gości.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Wymagający goście lubią mieć do swojej dyspozycji odpowiednio przygotowany parking, który nie tylko zaoferuje darmową możliwość przechowywania samochodu, ale także pełne bezpieczeństwo, bez obaw o to, czy nie zostanie uszkodzone lub skradzione. W hotelu nie powinno też zabraknąć osoby, która będzie w stanie udzielić klientom pomocy lub wskazówek dotyczących atrakcji. Miło by było zaoferować indywidualnego przewodnika, który dodatkowo zabierze klientów na wycieczkę po najatrakcyjniejszych punktach miasta. Do stałych usług warto też włączyć organizację atrakcji, by żaden z klientów nie miał okazji do narzekań czy nudy
Jak się okazuje, istnieje wiele sposobów na to, by zadowolić wymagających klientów. Choć bywają uciążliwi, to warto mieć na uwadze, że nikt z nas nie jest idealny i również może być tak postrzegany jako oni podczas wyjazdów lub pobytów w hotelach. Dlatego warto uzbroić się w cierpliwość i pamiętać, że zadowolony klient zawsze wróci i podzieli się swoimi doświadczeniami z innymi.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe