Zaplanuj promocję firmy na targach – kilka kluczowych trików

Targi, wystawy, eventy i inne wydarzenia branżowe to doskonała opcja dla każdej firmy, którym zależy na promowaniu się, kreowaniu pozytywnego wizerunku marki, przyciąganiu nowych klientów. Zanim jednak wybierzemy się na takie wydarzenie, trzeba się do niego dobrze przygotować. Nie można na targi jechać z pustymi rękami. Musimy mieć plan w głowie i sporo gadżetów reklamowych.

Planując wyjazd na targi, musimy zadbać przede wszystkim o stoisko. Jeśli wydarzenie będzie się odbywało w zamkniętej przestrzeni, musimy mieć lady, witryny, a także stojaki, banery i inne materiały reklamowe. Jeśli impreza będzie na świeżym powietrzu, przyda się również namiot, który dodatkowo może pełnić funkcję reklamową. Dobre namioty handlowe to idealna opcja nie tylko na targi, ale również na codzienne funkcjonowanie tych firm, które zajmują się sprzedażą różnego rodzaju produktów. Namiot można wybrać sobie w dowolnej kolorystyce, wydrukować na nim własne logo, nazwę, a także inne elementy identyfikacji wizualnej firmy. Warto robić wszystko, by namiot był widoczny z daleka, przyciągał spojrzenia i zachęcał do skorzystania z zakupów.

Wysokiej jakości materiały reklamowe

Przed wyjazdem na targi musimy mieć przygotowane liczne materiały reklamowe. Niektóre z nich, takie jak banery, rollupy, posłużą przede wszystkim do przygotowania stoiska. Inne, jak katalogi, ulotki czy broszury będą wręczane klientom. Wszystkie materiały drukowane muszą być doskonale zaprojektowane i wydrukowane z dbałością o najdrobniejsze detale. Nie żałujmy środków na pracę grafika czy też na dobry papier w drukarni. W przeciwnym razie możemy bowiem otrzymać materiały, które będą dalekie od doskonałych. A jakość takich materiałów promocyjnych ma ogromne przełożenie na to, jak postrzegają firmę potencjalni klienci. Kiepskie ulotki czy katalogi raczej nie będą zachęcać do bliższego zapoznania się z ofertą i jest bardzo prawdopodobne, że zaraz po targach wylądują w śmietniku. Im wyższa jakość materiałów, tym większa szansa, że klienci się z nimi zapoznają.

A może gadżety reklamowe?

Podczas targów, wystaw czy eventów firmy często przyciągają również potencjalnych klientów różnymi gadżetami reklamowymi. Mogą to być breloczki, czapki, smycze, długopisy, pendrive’y i karty pamięci, a także wiele innych drobiazgów. Jeśli planujemy taką formę promocji, warto pomyśleć o produkcji gadżetów z odpowiednim wyprzedzeniem. Powinny być one dobrej jakości, bo będą bezpośrednio kojarzyć się z marką, którą reklamują. Podobnie jak w przypadku wszystkich drukowanych materiałów reklamowych, gadżety również muszą być profesjonalnie zaprojektowane i dokładnie wykonane. Marnej jakości produkty raczej nie będą się dobrze kojarzyły i nie zachęcą do kolejnego kontaktu z firmą. Zanim zdecydujemy się na rozdawanie gadżetów, warto również upewnić się, czy firmowy budżet reklamowy da radę unieść ten wydatek. Produkcja niektórych gadżetów reklamowych może być bowiem dosyć kosztowna i raczej jest niewskazana w przypadku tych firm, które nie prosperują jeszcze zbyt dobrze i nie mogą sobie pozwolić na niepotrzebne czy ryzykowne wydatki.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe