Jak pakować produkty w okresie przedświątecznym, aby klienci byli zadowoleni?

pexels-photo-296878

Przedświąteczna gorączka jest wyjątkowo trudnym i stresującym czasem dla właścicieli i pracowników sklepów internetowych. Już od początku listopada obserwuje się wzmożony ruch. Klienci, zachęceni reklamami, pozwalają sobie na więcej. Kupują też wcześniej produkty przeznaczone na prezenty dla bliskich. W jaki sposób pakować paczki, aby kupujący byli zadowoleni i wrócili do nas ponownie?

Pakujemy książki, płyty i ubrania

Każda grupa produktów musi być pakowana w nieco inny sposób. Poniżej przedstawiamy podstawowe metody ich pakunku:

  • płyty winylowe – najlepiej w przeznaczonych do tego specjalnych płaskich pudełkach, które dobrze zabezpieczają rogi kopert;
  • płyty CD – ważne jest dodatkowe usztywnienie np. z grubego kartonu, które rozłoży nacisk na opakowanie, co zapobiegnie pęknięciu opakowań typu jewel case. Płyty w opakowaniach digipack narażone są na zgniecenia narożników, dlatego warto je uprzednio owinąć; praktyczne kartony do pakowania płyt CD i nie tylko można znaleźć na stronie internetowej epaka.pl;
  • książki – zarówno te w twardej, jak i miękkiej oprawie powinny być usztywnione;
  • odzież – może być pakowana w miękką folię – jeśli nie jest wykonana z materiału bardzo podatnego na zagniecenia; jeśli jest zapakowana do folio paku, warto aby nie stanowił on jedynego zabezpieczenia, gdyż takowe są narażone na uszkodzenia, a zawartość może łatwo ulec zabrudzeniu;
  • kosmetyki  – ze względu na opakowania, w jakich się znajdują, należy mieć na uwadze to, że łatwo mogą ulec uszkodzeniu. Zarówno szklane flakoniki, jak i plastikowe pudełka są narażone na pęknięcia, a ich zawartość może zabrudzić pozostałą część przesyłki.  Jeśli przedmiot nie znajduje się w oddzielnym kartoniku, warto owinąć go np. folią bąbelkową;
  • buty – pomimo tego, że oryginalne opakowanie kartonowe powinno stanowić odpowiednie zabezpieczenie dla butów, to warto wypełnić pustą przestrzeń, aby zawartość nie pozostała luźna.

Jeśli już mamy odpowiednio spakowane i zabezpieczone produkty, możemy je szybko i bezpiecznie wysłać klientom czy partnerom firmowym. Warto skorzystać z opcji brokera kurierskiego https://furgonetka.pl, który współpracuje z 10 przewoźnikami i oferuje bardzo konkurencyjne ceny wysyłki.

Estetyka pakunku też jest ważna

Warto zwrócić uwagę również na estetykę. Poziom zadowolenia klienta można podnieść, dodając mu do prezentu mały, niezobowiązujący upominek czy naklejkę. Przesyłkę można też spersonalizować, wkładając do niej, napisaną odręcznie, karteczkę z podziękowaniem i życzeniami dobrego użytkowania. Taki dodatek nic nie kosztuje, za to może pokazać, że traktujemy każdego ze swoich klientów w sposób osobisty.

Ostatnie komentarze
  1. Ano

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe