Czym jest marketing afiliacyjny i czy działa?

Nawet jeśli jeszcze nie czerpiesz korzyści z marketingu afiliacyjnego, z pewnością o nim słyszałeś. Dzieje się tak dlatego, że według wielu ekspertów kategoria ta odpowiada obecnie za ponad 15% sprzedaży w e-commerce, co stawia ją na równi z marketingiem e-mailowym i wyprzedza zarówno handel społecznościowy, jak i reklamy displayowe jako siłę napędową transakcji e-commerce, czego doskonałym przykładem są Programy partnerskie Allegro.

Czym więc jest marketing afiliacyjny i jak działa? I czy to jest dla Ciebie odpowiednie? W tym artykule odpowiadamy na Twoje pytania! Więcej informacji znajdziesz na portalu Antybiz.

Co to jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny (czasami nazywany również programem partnerskim) jest podobny do programu poleceń. Aby opisać marketing afiliacyjny w pigułce, nie znaleźliśmy bardziej zwięzłego wyjaśnienia niż to: „Marketing afiliacyjny to proces uzyskiwania prowizji poprzez promowanie produktów innych osób (lub firmy). Znajdujesz produkt, który Ci się podoba, promujesz go wśród innych i zarabiasz część zysku z każdej zrealizowanej sprzedaży ”.

Koncepcja programów marketingu afiliacyjnego opiera się na podziale przychodów. Jeśli masz produkt i chcesz zarabiać więcej, możesz promować komplementarne produkty lub usługi innej firmy, która z kolei zapłaci Ci za Twoje polecenia. Oczywiście marketing afiliacyjny dla opornych jest zawsze dostępny online, ale prawdopodobnie nie jest konieczny!

Co to jest marketing afiliacyjny eCommerce?

Marketing afiliacyjny eCommerce po prostu dodaje element online do marketingu afiliacyjnego. Gdy sprzedawca internetowy promuje produkty, usługi lub witrynę innej firmy we własnej witrynie internetowej, otrzymuje prowizję. To naprawdę takie proste!

Obecnie marketing afiliacyjny e-commerce jest coraz bardziej popularną taktyką, która jest wykorzystywana do zwiększania sprzedaży i generowania przychodów online, z korzyścią zarówno dla marek, jak i ich afiliantów. To skłoniło coraz więcej firm do przyłączania się do programów afiliacyjnych – w rzeczywistości 81% marek wykorzystuje teraz siłę marketingu afiliacyjnego!

Jeśli chodzi o to, ile możesz zarobić jako partner marketingu e-commerce, to nie ma ograniczeń. Być może po prostu chcesz mieć stały, niezawodny dochód. Wszystko zależy od Ciebie!

Jak działa marketing afiliacyjny?

Struktury programów partnerskich mogą być różne. Jednak większość programów obejmuje firmę dostarczającą swoim partnerom stowarzyszonym unikalny kod umożliwiający śledzenie, który można udostępniać swoim klientom. Za każdym razem, gdy kod jest używany do dokonania zakupu, partner jest nagradzany.

Istnieją trzy typowe struktury prowizji dla programów partnerskich:

1.Struktury prowizji oparte na zakupach. Partner stowarzyszony otrzyma zapłatę, gdy ktoś użyje jego kodu do dokonania zakupu w witrynie sprzedawcy.

2.Struktury prowizji oparte na ruchu. Partner stowarzyszony otrzymuje prowizję na podstawie liczby osób, do których odwołuje się witryna internetowa firmy – niezależnie od tego, czy ci odwiedzający dokonują zakupu, czy wykonują inną czynność.

3. Struktury prowizji oparte na pozyskiwaniu klientów. Partner stowarzyszony otrzymuje zapłatę, gdy jego promocja pomaga sprzedawcy zamknąć nową umowę lub zyskać nowego klienta.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe