Monitoring – jak obserwować markę w Internecie?

Dzięki śledzeniu tego, co piszą na temat Twojej marki w sieci, zbierasz kluczowe dane do analiz, które są niezbędne w dobie powszechnie rozwijającego się e-commerce. Docierasz do dyskusji, rekomendacji i opinii – to cenna wiedza, dostarczająca wiele informacji na temat odbiorców. W jaki sposób najlepiej podejmować takie działania, które są koniecznością?

Czy wyszukiwarka Google wystarczy? Nie do końca, ponieważ skuteczność takiej analizy nie leży w ilości pozyskanych danych, ale ich odpowiedniej interpretacji. Jeżeli prowadzisz średnią lub większą firmę, najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie monitoringu profesjonalistom, np. https://brandly360.com/pl/, dzięki którym otrzymasz szczegółowy raport i pomoc w dalszych działaniach firmy.

Dlaczego monitoring jest kluczowy?

Niezawodne narzędzie, które usprawnia koordynację i monitorowanie usług ITPrzede wszystkim sporo dowiadujesz się o swoich konsumentach, dlatego możesz tak poprowadzić firmę, by jeszcze lepiej dostosować się do ich potrzeb i oczekiwań. W ten sposób zyskujesz lojalnych odbiorców i budujesz przewagę nad swoją konkurencją. Dla opłacalnego działania przedsiębiorstwa, kluczowe jest zrozumienie swoich nabywców. Jakie są zalety monitoringu?

  • Chronisz reputację firmy – wizerunek jest ważny, dlatego wszelkie dyskusje, rekomendacje i wymiana zdań na temat produktu czy usług pozwolą Ci łatwiej zarządzać marką i kształtować odpowiednią świadomość na jej temat.

  • Poprawiasz dział obsługi – widzisz, jak odbierają Twój produkt klienci poprzez oznaczenia produktu, jego lajkowanie czy też udostępnianie, dlatego dzięki takim wzmiankom możesz dawać lepsze wsparcie swoim klientom, poprawiając jakość obsługi.

  • Pozyskujesz nowych konsumentów – czytając zapytania w sieci, możesz docierać do nowych osób, które szukają takiego rozwiązania, jakie możesz im zaproponować. Włączając się w dyskusję, masz szansę zaoferować swój produkt lub usługę.

Dużą zaletą jest to, że na bieżąco zażegnujesz większym kryzysom, szybko reagując na negatywne komentarze i opinie. Niepochlebne informacje motywują do wyłapania błędów i korygowania działań firmy lub weryfikacji prawdziwości pojawiających się w sieci wszelkich publikacji.

W jaki sposób prowadzić monitoring?

Wskaż najpierw, co chcesz monitorować i dlaczego. Jakie dane są najważniejsze dla obecnych działań Twojej firmy? Poznanie opinii na temat marki, czy może analiza akcji promocyjnej? Czasem lepiej jest popracować nad wizerunkiem niż koncentrować się na zwiększeniu sprzedaży. Liczy się cel obserwacji, który jest istotny, jeśli masz zamiar współpracować z profesjonalną firmą, dokonującą takich analiz.

Warto wskazać także źródła analizy. Czy jako próbkę badań bierzesz pod lupę swoją stronę internetową, czy Facebook? A może w przypadku Twojej działalności bardziej liczy się LinkedIn? Często monitorowanie wszystkich platform w sieci nie ma większego sensu, a może wprowadzić chaos w wynikach. Ilość danych, jakie pozyskasz w wyniku monitoringu social mediów, jest ogromna, dlatego dobrze od początku zadbać o ukierunkowanie.

Przeprowadzając monitoring mediów społecznościowych warto jest wykorzystywać kilka narzędzi, by uzyskać bardziej szczegółowe dane, ale jeśli zlecisz to zadanie specjalistom, to zastosują oni odpowiednie aplikacje i narzędzia do tworzenia odpowiedniej strategii komunikacji oraz szybkiego reagowania na kryzysy.

Jak pozyskiwać leady?

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe